הולכים אל הקצה – העידן החדש של מחשוב הקצה (Edge Computing)

Yigal Schneider - דצמבר 04, 2017

יישומי IoT רבים יהיו מבוססים על מחשוב בזמן אמת (real time computing). מיליארדים של מצלמות וטריליונים של חיישנים יזינו נתונים שבשל גודלם ובשל שיקולי זמן החביון (Latency), לא יהיה מעשי ולא נבון להעלות אותם לענן. תופעות אלו יביאו את עולם ה- IT להסתמך יותר ויותר על מחשוב קצה (Edge Computing) ועל מספר רב של מיקרו דטה-סנטרים (Edge Micro Datacenters) הממוקמים פיזית בקרבת מקום ייצור הנתונים.  

האינטרנט של הדברים ישנה את המודל המחשוב הריכוזי של היום המבוסס על ענן ומובייל, למודל מבוזר client server המזכיר מעט את זה של שנות ה- 80 וה- 90 של המאה הקודמת. מיליארדים רבים של רשתות מבוזרות, Peer to peer, עם כוח עיבוד מסיבי יחייבו מספר גדול של מיקרו דטה-סנטרים הממוקמים בקרבת מקום.

דוגמא אחת היא הרכבים האוטונומיים. רכב אוטונומי מייצר נתונים בהיקף של 10GB  לכל ק"מ. עיקר הנתונים הם של תמונות ושל וידיאו. ברור לכל, שלמען בטיחות בתעבורה, על הנתונים לעבור עיבוד בזמן אמת. אין אפשרות מעשית, ואין גם צורך להעלות לענן את מרבית הנתונים. בשל כך, חלק גדול מהנתונים יעובד במערכות הרכב עצמו, וחלק אחר במיקרו דטה-סנטרים שיהיו ממוקמים לאורך הכבישים.

נוצרת מול עינינו קטגוריה חדשה של מחשוב, הנקראת מחשוב קצה (Edge Computing) ושל מיקרו דטה-סנטרים אזוריים הנקראים Edge Datacenters שיוצבו בקרבה גיאוגרפית למקורות הנתונים.

חברת אלכסנדר שניידר מציעה מגוון פתרונות Best of Breed  למיקרו דטה-סנטרים שימוקמו בסניפי רשתות ובנקים, רצפות יצור, בעיר החכמה ובעוד יישומים רבים שטרם נולדו. בפתרונות משולבים ארונות שרתים המתוכננים לפריסה מהירה עם אבטחה פיזית, מיזוג אוויר אינטגראלי פנימי, מערכות גיבוי וכיבוי, בקרה ושליטה מרחוק.

לצפייה בהרצאה המלאה בכנס Data Center לחצו על הסרטון