האם פסי הצבירה שלך הם באמת Maintenance Free?

Yigal Schneider - אוקטובר 02, 2018

חברות גלובליות אוהבות להשאיר את התקלות בבית, בייחוד כשמדובר בתקלות בטיחות או תקלות משביתות. משום כך, כשפייסבוק (Facebook) החליטה לפרסם שני ניתוחי תקלות בפסי צבירה בכנס פומבי, זה היה שינוי מרענן.

שני האירועים היו אירועי בטיחות של קשת חשמלית, שריפה והשבתה. האירועים התרחשו בשנים 2014  ו- 2015 בדטה סנטר של החברה בשבדיה. החברה הציגה את מסקנותיה בכנס 7X24 Exchange בשנת 2017.

האירועים בחברת פייסבוק קרו בפסי צבירה של יצרן שלא ננקוב בשמו. פסי הצבירה של 5,000 אמפר הורכבו ממוליכי נחושת באורך 3 מטר לכל מקטע, כשכל מקטע שוקל מעל 300 ק"ג. המקטעים חוברו באמצעות אביזרים וברגים ייעודיים.

מסקנות התחקיר היו שהנחיות היצרן לא קוימו, ואלו היו:

  • סגירת הברגים במומנט מוגדר. הדבר לא בוצע כראוי.
  • ביקורת אחת לשנה עם מצלמת אינפרה-אדום. משתמע מהפרסומים שהדבר לא בוצע.

התחקיר העלה שהחיבורים הבורגיים בין מקטעי פסי הצבירה לא היו מחוזקים במומנט (Torque) הנכון. התקלה אירעה כבר בעבודת ההתקנה. עם הזמן, עקב ההתנגדות באזור המגע בין המקטעים, נגרם אפקט הידוע כ- Thermal Avalanche שסופו היה אירוע קשת חשמלית ודליקה.

בפס הצבירה המדובר, כמו בכל פסי הצבירה שבהם המקטעים מחוברים על ידי ברגים, נדרשת תחזוקה תקופתית, בדרך כלל כל חצי שנה או שנה, תלוי ביצרן. הבדיקה נערכת באמצעות מצלמת אינפרה אדום. במקרה של גילוי חום בחיבורים, יש לבצע חיזוק סיבובי על ידי חשמלאי מוסמך תוך השבתה של הפס.

בשל אי הנוחות והעלות הכרוכים בבדיקות תקופתיות ובהשבתות, ובמקרים אחרים בשל חוסר ידע הנובע מהתעלמות ממסמכי היצרן, מרבית החברות הישראליות אינן מבצעות את התחזוקה התקופתית וחושפות את עצמן ואת עובדיהם לסכנת חיים ולהשבתות.

Starline – פסי צבירה שהם באמת Maintenance Free

פסי הצבירה המודולריים של Starline, המיוצרים בארה"ב לחוות שרתים, משמשים חברות גלובליות רבות ביניהן: eBay, LinkedIn, Salesforce, Google, Microsoft, Intel, UPS, RBS, Sprint, HSBC, Ford, Cisco, Airbus, Credit Suisse, Amazon, HP, NetApp ורבות אחרות.

בישראל מותקנים פסי הצבירה של Starline בחוות שרתים רבות ביניהן חברת החשמל, טבע, אמדוקס, סיסקו ועוד רבות אחרות.

צורת החיבור הייחודית בין המקטעים של פסי הצבירה של Starline (פטנט רשום) מאפשרת לא רק התקנה מהירה אלא גם חיבוריות שאינה מצריכה ביקורת או תחזוקה תקופתית. מעבר לכך שצורת החיבור הייחודית אינה מצריכה תחזוקה תקופתית היא מאופיינת בשטח מגע גדול (צפיפות זרם נמוכה) אשר מקטין בצורה משמעותית את הסיכון להתחממות בנקודת החיבור.

מעבר ליתרון הברור של Maintenance Free ובטיחות לאורך זמן, היתרונות הטמונים בטכנולוגיה הייחודית של פסי הצבירה המודולריים של Starline הם רבים:

לסיכום:

מערכת פסי הצבירה של Starline מספקת פתרון איכותי ובטיחותי שהוא באמת ובתמים Maintenance Free ובכך מבטיחה בטיחות מקסימלית לעובדים ומאפשרת UPTIME מקסימאלי.

מי שבוחר ביצרן אחר, חשוב שיקפיד על בדיקת איכות הסגירה בהברגה של המקטעים השונים ועל ביקורת שנתית עם מצלמת אינפרה-אדום. חברות רבות אינן מקפידות על תחזוקה תקופתית של פסי הצבירה שלהן ובכך חושפות את עצמן לסיכוני בטיחות, דליקה והשבתה של חוות שרתים. חשוב לבדוק היטב את המלצת היצרן ולפעול לפיהן.

מעבר להיותם Maintenance Free, לפסי הצבירה של Starline יתרונות רבים. הם מודולריים ומאפשרים תגובתיות מהירה לצרכי הארגון תוך שמירה על עלות כוללת נמוכה ורציפות עסקית.

as_partners_vides_008

למאמר המלא לחץ כאן.

למפרט לדוגמא או למידע נוסף, מוזמנים ליצור אתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-8924444 ונשמח לסייע במציאת הפתרון המתאים עבורכם.