הבהלה לזהב הדיגיטלי – מה בין ביטקוין (Bitcoin) ותשתיות חדרי המחשוב?

Yigal Schneider - מאי 27, 2018

עולם מטבעות הדיגיטליים, כמו הביטקוין (Bitcoin), הפך לטרנד הפיננסי של 2017 / 2018.  גודל השוק צמח מאפס למעל 300 מיליארד דולר תוך זמן קצר. כריית (ייצור) מטבעות דיגיטליים נעשית על ידי חוות שרתים ייעודיות וכדאיות היצור היא פונקציה של עלות החשמל הנדרש לתפעול חוות השרתים.

לשם המחשה, עלות כריית הביטקוין היום באנגליה היא 8,400$ בשל עלות החשמל. ברור לכל בר דעת, שככל שמחיר הביטקוין בבורסות הסחר אינו עולה על סכום זה, לא כדאי לכרות ביטקוין באנגליה. ולכן, כורי הביטקוין עוברים למדינות בהם עלות החשמל היא נמוכה, הטמפרטורה גם היא נמוכה כדי למקסם שימוש ב Free Cooling, ומשקיעים מאמצים רבים לייעל את צריכת החשמל של חוות השרתים שלהם.

כורה ביטקוין

כורה קלאסי

המטבעות הדיגיטליים הן דוגמא קיצונית הממחישה היטב את התפקיד שממלאות חוות השרתים בכלכלה המודרנית ואת החשיבות של תכנון מיטבי של מערכות ההספק ומיזוג האוויר בחוות השרתים. 

גם חוות שרתים קטנות משקיעות כסף רב בחשבון החשמל. לעיתים קרובות, ההנהלה הבכירה אינה מודעת להוצאה הגדולה ולבזבוז הגלום בה. לדוגמא, דטה סנטר קטן שעומס ה- IT שלו הוא 100 קוו"ט בלבד, יוציא על מיזוג אוויר ואובדני אל פסק בין 80,000 ₪ בשנה במתקן המנוהל היטב, ל- 480,000 ₪ בשנה למתקן וניהול בזבזניים.

גם בישראל ניתן להשתמש בהצלחה רבה במיזוג אוויר העושה שימוש ב- Indirect Free Cooling ולחסוך הרבה מאוד כסף בעלות החשמל של חוות השרתים. זאת על ידי שימוש במערכות מיזוג אוויר של Liebert המיוצגת בישראל על ידינו. ניתן וצריך להגיע ל PUE קטן מ 1.2 בירושלים, בנגב ובגליל.

אנו, באלכסנדר שניידר, מקיימים ימי הדרכה / ימי עיון  בנושא נוהגים מיטביים (Best Practices) בהקמה ובשדרוג של חוות שרתים. בין הנושאים:

  1. שיטות ונוהגים מיטביים (Best Practices) של מיזוג אוויר של חוות שרתים לשרידות ויעילות אנרגטית
  2. שיטות ונוהגים מיטביים (Best Practices) במערכות אל פסק וסוללות ליתיום
  3. כיצד ניתן להגיע ל PUE=1.2 בישראל
  4. פסי שקעים (RPDU)
  5. פסי צבירה מודולריים
  6. ניהול כבילת נחושת ואופטיקה ברמת הארון, השורה והחדר
  7. כבילה בקצבי תקשורת גבוהים עד 400 גיגה-ביט לשנייה
  8. כיצד לבחור נכון את הארונות לשרתים, מתגי תקשורת ואחסון
  9. כיצד מוודאים תכנון נכון לחוות שרתים חדשה
  10. כיצד לשדרג יכולות ולהוריד סיכונים בחוות שרתים חדשות?
  11. מחשוב קצה (Edge Computing) – המיקרו דטה סנטרים שמניעים את האינטרנט של הדברים (IoT)
  12. חשיבות תכנית העמדה
  13. מהו DCIM וכיצד בוחרים תוכנת ניהול וניטור לחוות שרתים
  14. Uptime Institute’s Tier System

למידע נוסף, מוזמנים ליצור איתנו קשר במייל info@schneider.co.il או בטלפון 09-8924419