מגמות בעולם הדטה סנטר: ארונות בעלי צפיפות אנרגטית גבוהה

Yigal Schneider - יולי 19, 2018

ארונות בעלי צפיפות אנרגטית גבוהה (high-density) אינם מגמה חדשה בעולם חוות השרתים. למעשה, לפני כמה שנים, המומחים בתחום חזו כי עד לשנת 2025, הצפיפות האנרגטית תהיה 52 קילוואט לארון. התחזית הזו לא תתממש כנראה (מלבד במחשוב HPC ומחשבי על), אולם רמת הצפיפות האנרגטית בחוות השרתים אכן הולכת וגדלה.

כאשר ארונות בעלי צפיפות אנרגטית של עד 10 קילוואט הופכים לנורמה בחוות השרתים של היום, ואפילו 15 ו- 25 קילוואט במתקנים בקנה מידה גדול, אפשר בהחלט לומר שנכנסנו לעידן של צפיפות אנרגטית גבוהה (high-density).

אנו נתקלים בביקוש גבוה, להתאים את צרכי הקירור עבור ארונות OCP  לכ- 20 קילוואט. ככל שדרישות ה- IT גדלות, שטח הרצפה מהווה מצרך יקר ומערכות מחשוב מותאמות הופכות לשכיחות יותר, להערכתנו, מגמה זו צפויה להימשך בשנת 2018 ואילך.

 

הרחבת תשתיות מבלי להגדיל את שטח הרצפה 

לפני שפתרונות צפיפות אנרגטית גבוהה (high-density) הוכנסו לשוק, עמידה בדרישה לספק רמות גבוהות יותר של אנרגיה חשמלית, הייתה כרוכה בהוספת ציוד ובהגדלת שטח הרצפה. כיום, ארונות בעלי צפיפות אנרגטית גבוהה מאפשרים אופטימיזציה של שטח רצפה קיים, מבלי להרחיב או לשנות לגמרי את התשתית הקיימת. בנוסף, ניתן גם לצמצם את שטח הרצפה בחוות שרתים וארגוני אנטרפרייז, ולהשתמש בשטח שהתפנה לצרכים אחרים.

אלה הן חדשות טובות בעיקר לחוות שרתים וארגוני אנטרפרייז המעוניינים לארגן ולהגדיר מחדש את חלוקת המשאבים הפנימיים, ולספקי שירותי אירוח ואחסון (colocation providers) שעבורם כל מ"ר פנוי הוא בעל פוטנציאל הכנסה נוסף.

 

ומה לגבי מיזוג אוויר? Don’t Lose Your Cool

הגדלת רמות האנרגיה החשמלית דורשת גם אחריות גדולה יותר. זהו אינו תהליך פשוט של החלפת ארונות ישנים בארונות חדשים ומשופרים בעלי צפיפות אנרגטית גבוהה (high-density). אספקת רמות גבוהות יותר של אנרגיה חשמלית בשטח נתון, תגדיל את כמות החום שנפלט. כדי להילחם בזה ולמנוע ירידה בביצועים, יש לבצע את ההתאמות הנדרשות במערכות הקירור של המתקן.

ההתאמות הללו עשויות להשתנות, החל מפתרונות מעבר קר וחם ועד פתרונות מבוססי מים מקוררים וקירור אוויר. הנה כמה דוגמאות:

1. מחליף חום דלת אחורית (DCD) אשר מקרר את האוויר החם שיוצא מן השרתים. האוויר היוצא מחלקו האחורי של הארון מקורר לטמפרטורה הרצויה, ובכך מנטרל את השפעת השרתים על טמפרטורת החדר. דלת פסיבית תקרר עד 30 קוו"ט לארון ודלת אקטיבית על 75 קוו"ט לארון.

2. In-Rack: מערכת קירור עד 60 קוו"ט (רוחב 30 ס"מ בלבד) לצד הארון. מזוג האוויר בארון הוא פנימי והארון אינו משפיע ואינו מושפע מהטמפ' בחדר.

3. In-Row: מערכת קירור עד 60 קוו"ט (רוחב 30 ס"מ בלבד) הניצבת כחלק משורת ארונות השרתים

4. Hybrid Cooling: מערכת הדומה ל In-Row אך בחלקה האחורי מכילה את האוויר החם ומנתבת אותו אל יח' הקירור.

 

חשוב לציין שבתכנון נכון ניתן להגיע ל 30 קוו"ט לארון גם תוך שימוש ביחידות טיפול אוויר קלסיות של Liebert תוך הקפדה על הפרדה נכונה של אוויר קר ואוויר חוזר (כמו בארונות ארובה, למשל). קיימות דוגמאות רבות לכך בישראל.

מכשור חכם, ערים חכמות, מחשוב ענן והאינטרנט של הדברים (IoT) – המגמות הללו לא עומדות להיעלם בזמן הקרוב. ההיפך הוא הנכון! הם רק ילכו ויתרחבו בשנים הקרובות.

צפיפות אנרגטית גבוהה (high-density) היא אחת מהדרכים שבה חוות השרתים יוכלו לעמוד בקצב ההתפתחויות והשינויים.

 

למידע נוסף, מוזמנים ליצור אתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-8924444 ונשמח לעמוד לרשותכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.