מדוע מומלץ להשתמש בכבלי כוח המתאימים לסביבה רפואית?

Benny Shasha - ינואר 16, 2019

להלן תרחיש שאנו מקווים שלעולם לא תיקלע אליו – אתה בבית החולים. אדם שקרוב אליך נפצע בתאונה קשה, אבל מצבו יציב תודות למכשור הרפואי המחובר אליו. לפתע, אתה מריח ריח חזק של שריפה ורואה ניצוץ מכבל החשמל המחובר לקיר. אחד מהמוניטורים כבה, ואתה מבין שהכבל הפגום קרוב מדי למיכל החמצן.

זה אולי נשמע כמו סצינה הלקוחה מ"האנטומיה של גריי", אולם יצרני ציוד רפואי חייבים לקחת בחשבון סיכונים מסוג זה בכל פעם שהם מוציאים לשוק מוצר חדש, שהרי חייו של אדם מוטלים על הכף.

יצרני ציוד רפואי נדרשים לעמוד בתנאים רגולטוריים מחמירים וקפדניים ביותר. כל רכיב במוצר, החל מהמרכזי ביותר ועד לכבל החשמל (Power Cord), נבחר בקפדנות, עובר סדרת בדיקות, התאמות ואישורים לפני הפצתו. זהו אמנם תהליך מורכב ומאתגר, אולם בייצור ציוד רפואי אין פשרות!

למרבה הצער, כבלי כוח (Power Cords) מזויפים נפוצים הרבה יותר ממה שאתם חושבים. כבלי כוח מזויפים או פגומים עלולים להוות סכנה חמורה לחולים, למבקרים, לצוות הרפואי ולציוד, כגון: האטה משמעותית או כשל בציוד, עיכוב או הפרעה בטיפול, התחשמלות, שריפה, פגיעה גופנית ולעיתים אף להסתיים במוות.

אם כן, מדוע להסתכן בקנס, בתביעה משפטית או אף גרוע מזה – במוות של מישהו?

התהליך המורכב של ייצור ציוד רפואי אלקטרוני גורם לכך שלעיתים נוטים שלא לייחס חשיבות רבה לרכיב פשוט כמו כבל החשמל (Power Cord). היצרן עלול לבחור ברכיב עם מפרט שגוי או לחילופין ברכיב באיכות נמוכה כדי לקצץ בעלויות.

לדוגמה, בשנת 2017, חברה בינ"ל הודיעה על ריקול (Recall) בגלל תקלה בכבלים החשמליים. תארו לעצמכם את הנזק הכספי והתדמיתי שיש להודעה כזו על חברה.

כבלי כוח המתאימים לסביבה רפואית (Hospital-Grade Power Cords)

בתעשייה שבה חייו של אדם מוטלים על הכף, הסיכון גדול לאין שיעור. לכן, ארגונים כגון:

  • NEMA – The National Electrical Manufacturers Association
  • NFPA – The National Fire Protection Association
  • UL

הגדירו תקנים מחמירים כדוגמת NEC – National Electric Code ומקפידים לאכוף אותם.

חשוב שכבלי החשמל במכשור הרפואי שלכם יהיו כבלי כוח המתאימים לסביבה רפואית (Hospital-Grade Power Cords), העשויים מחומרים איכותיים ועומדים בסטנדרטים הנדרשים בתעשייה. חשוב לדעת שלכבלי כוח המתאימים לסביבה רפואית, המיוצרים לפי הסטנדרטים הנדרשים ועומדים בכל הבדיקות הקפדניות, יש נקודה ירוקה (כבלי Green Dot) המאשרת כי הם אמינים ובטוחים לשימוש רפואי.

הקפד לרכוש את כבלי הכוח שלך מיצרן מוכר ואמין

יצרן אמין מבין את החשיבות של כבלי כוח העשויים מחומרים איכותיים ומקפיד לעמוד בתנאים הרגולטוריים. חברת StayOnline, המיוצגת ע"י אלכסנדר שניידר בישראל, מתמחה בתחום כבלי הכוח (Power Cords). החברה עובדת בכפוף למערכת בקרת ניהול איכות קפדנית המבטיחה את איכות ותקינות כבלי הכוח והמתאמים מבלי לחשוש מזיופים מסוכנים או מכבלים פגומים. הצוות המיומן שלנו מקפיד על:

  • סוג הכבל, אורכו וטיב המעטפה החיצונית (Jacket)
  • עמידה בתקנים בינ"ל, כגון: UL ,CE ועוד
  • גידים העשויים נחושת בלבד (ולא חומרים זולים אחרים)
  • Strain Relief מתאים
  • הרכב מוליכים נכון בבניית הכבל למניעת התחשמלות

התקנות והדרישות בתעשיית ייצור ציוד רפואי הן מורכבות ותובעניות. בנוסף, כבלי כוח מזויפים נפוצים הרבה יותר ממה שאתם חושבים. הקפידו לרכוש כבלי כוח מיצרנים מוכרים ואמינים, וזכרו – כבל מזויף עלול בסופו של דבר להיות יקר, מסוכן ואפילו קטלני.

רוצים לדעת כיצד ניתן לזהות כבלי כוח מזויפים? לחצו כאן

לקטלוג לחצו כאן

למידע נוסף, מוזמנים ליצור איתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-89244444 ונשמח לעמוד לרשותכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.