שדה הקרב של הדברים – The Battlefield of Things

Yigal Schneider - אפריל 08, 2018

אפייני שדה הקרב משתנים לנגד עינינו.  ל IT יש תפקיד מכריע בשדה הקרב המודרני וכמובן, התשתית הקריטית היא בחוות השרתים. בעוד העולם האזרחי מדבר על האינטרנט של הדברים, צבאות העולם מיישמים כבר את שדה הקרב של הדבריםThe Battlefield of Things.

האינטרנט של הדברים (IoT- The Internet of Things) או כפי שנהוג לומר היום (IoE – The Internet of Everything)  מעצב כל פרט בחיינו. כולנו הפכנו לנשאים של מיקרו-מעבדים, מצלמות וחיישנים באמצעות מכשירי ה Mobile והאפליקציות שלהם.  עמודי תאורה נהפכים לתחנות WIFI ונושאים  מצלמות מקוונות כחלק מ Safe City, רכבים נהיים מקוונים, אוטומציה מפעלית עוברת מהפיכה, בקרה אל-חוטית על מוצרים דוממים, שליטה מרחוק על מכשור ביתי ועוד.

אין בכוונתי ללעוס מחדש מה שמדובר עליו בכל כך הרבה מאמרים אלא להצביע על המקביל הצבאי  של ה IoT והוא BoT – שדה הקרב של הדברים:     BattleField of Things.  שדה הקרב של הדברים מורכב ממערכות ניידות -מקוונות הכוללות כלי טיס בלתי מאוישים, ספינות בלתי מאוישות, רכבי סיור בלתי מאוישים, מצלמות גבול, גלאי מנהרות , מכשור ונשק של חייל החי"ר, ועוד.

                                                                               כלי רכב בלתי מאויש תוצרת אלביט

 

האתגרים דומים: אבטחת מידע, ביג-דאטה, מחשוב ענן, קצבי תקשורת גדלים במהירות….

אני מניח שידעתם שאגיע לנושא חוות השרתים. ובכן, "חדרי המנועים" של האינטרנט של הדברים ושדה הקרב של הדברים הם חוות שרתים.  ה"עננים" הערטילאיים הם דווקא מאוד מוחשים ויושבים בחוות שרתים מאובטחות וממוגנות, כך לפחות אנו רוצים לקוות.

כדי לתמוך בקליטת הטכנולוגיות החדשות, חוות השרתים משנה את פניה. חוקי התכנון משתנים.  בכדי לחלוק את הידע, פיתחנו באלכסנדר שניידר קורס לתכנון והקמה של חוות שרתים.  אתם מוזמנים!