האם תכנית ההמשכיות העסקית (BCP) לחוות השרתים שלך כוללת התמודדות עם רעידת אדמה?

Yigal Schneider - יולי 07, 2019

ארגונים נדרשים לגבש תכנית המשכיות עסקית (BCP) שתבטיח תפקוד רציף ותקין במצב חירום. רעידת אדמה משמעותית עלולה לגרום לנזק משמעותי לחוות שרתים ולזמני השבתתה ארוכים ויקרים.  תכנית המשכיות עסקית (BCP) דורשת להבטיח מחוות השרתים זמינות של 24/7 והמשך פעילות רציף ללא השבתה.

שאלת הבסיס: מה איומי הייחוס ועל מה רוצים להגן?

הגישה הרווחת נעה בין אפס מעשה לבין עיגון ארונות השרתים לרצפת הבטון ועד לשימוש בבסיס סיסמי (Seismic).

אפס מעשה – גישה הנובעת מחוסר מודעות לסיכון, חוסר ידע לגבי קיום ומהות הפתרון, אמונה מוטעית שפתרון דורש השקעות עתק ו/או אמונה מוטעית שפתרון דורש זמן השבתה ארוך של המתקן. במקרה של רעידת אדמה משמעותית, צפוי הרס של חוות השרתים, גם אם לבניין לא נגרם נזק משמעותי. (ראו תמונות להלן מחוות שרתים של בואינג. בעקבות רעידת האדמה, לא נגרם נזק לבניין, אולם ארונות השרתים התמוטטו).

עיגון לרצפת הבטון – מגן על העובדים בחוות השרתים מפני התמוטטות ארונות שרתים, אך מבטיח שכל האנרגיה הקינטית תגיע לציוד ה- IT ותשמיד אותו. אין הגנה על הרציפות העסקית.  צפוי זמן השבתה ארוך של ימים רבים ואף חודשים.

בסיס סיסמי (Seismic) – סופג את כל האנרגיה הקינטית של הרעידות ומגן על ציוד ה- IT באופן מלא. כך נשמרת הרציפות העסקית וגם בטיחות העובדים.

כיום, חוות שרתים רבות ביפן ממוגנות על ידי בסיס סיסמי הנמצא מתחת לארון השרתים או שורת ארונות השרתים, שהמשיכו לעבוד ללא הפרעה במהלך רעידת אדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר.

הפתרון:  ISO-Base בסיס סיסמי מוכח ומוגן בפטנט

ISO-Base, בסיס סיסמי מוכח ומוגן בפטנט של WorkSafe Technologies, החברה הבינלאומית המובילה בתחום, המסייע ללקוחותינו לשמור על פעילותו של חדר השרתים ועל תקינות הציוד במהלך רעידת האדמה ולאחריה.

העיצוב הייחודי והמודולרי של ISO-Base מתאים לכל ארונות השרתים וציוד ה- IT, ללא הגבלה על גודל או משקל, ומאפשר למשתמש להעביר או לשנות את מיקום הציוד בקלות ולפי הצורך מאחר ולא נדרש עיגון של הפלטפורמה לרצפה. ISO-Base אינו מצריך עבודות תשתית ומאפשר התקנה חמה בחדר עובד ללא השבתות.

חוות השרתים מוגנת מפני רעידות אדמה באמצעות בסיס סייסמי שמבטיח רציפות תפקודית

התקנה ללא השבתה:

בחוות שרתים עובדת, בה זמן השבתה אינו אפשרי, ניתן לבצע שדרוג והתקנת הבסיס הסיסמי ללא השבתה. בתמונה שלהלן ניתן לראות התקנת ISO-Base על ארונות EMC עובדים באמצעות שימוש במערכת ההידראולית הבלעדית שלנו

התקנת בסיס סיסמי באמצעות מתקן הידראולי ייחודי בארונות שרתים עובדים, ללא השבתה

ISO-Base עבר בהצלחה את מבחן UBC – Bellcore Engineering Test‏ (R7.5), ועומד בדרישות ה- Seismic Zone 4, את מבדקי JQA ביפן, מבדקי NCREE National Center for Research on) Earthquake Engineering) בטאיוואן ועוד. ISO-Base הוכיח את יעילותו פעמים רבות, במגוון מדינות בעולם, ואושר על ידי הממשל בארה"ב לשימוש במרכזי חירום. בישראל הוא מותקן במכון הגיאו סיסמי.

למידע נוסף ולהדגמה, הצוות באלכסנדר שניידר ישמח לסייע. צרו אתנו קשר במייל info@schneider.co.il או בטלפון 09-8924444.

as_partners_vides_014