המדריך המלא לפענוח ראשי התיבות המופיעים על מעטפת כבלי כח

Yaniv Cohen - יוני 28, 2020

כבלי כח (Power Cords) מטרתם היא לחבר מערכת אל תשתית החשמל באופן זמני או קבוע.
החשיבות של בחירה נכונה בכבל כח מתאים היא קריטית! בחירה לא נכונה עלולה לפגוע ביציבות המערכת, לגרום לזמן דמימה (Downtime) ובמקרים מסוימים אף לסכן חיי אדם.

כדי לסייע לכם בבחירת כבל כח (Power Cord) המתאים במדויק לדרישות המערכת ולסביבת העבודה שלכם, הכנו עבורכם סקירה מפורטת על מרכיביו השונים של כבל כח ופירוש ראשי התיבות המודפסות על הכבל.

כבלי כח כוללים שלושה מרכיבים עיקריים:

  1. מוליכים (Conductors): בין 3 ל-5 מוליכים (תלוי אם לפאזה אחת או לתלת פאזי). שטח החתך של כל מוליך (AWG) יקבע ע"פ קיבולת הזרם (Current Capacity) הנדרשת.
  2. בידוד (Insulation): עובי הבידוד של המוליכים יוגדר על פי מתח העבודה (Voltage). צבע הבידוד יוגדר על פי סכמת הצבעים הרלוונטית למדינה בה יותקן הכבל.
  3. מעטפת הכבל (Jacket): חומר הגלם של המעטפת יקבע על פי תנאי הסביבה של הכבל, כגון: חשיפה לטמפרטורות קיצוניות, לכימיקלים וממיסים, קרינה אולטרה-סגולית (UV), מכניקה ועוד.

את מאפייני מעטפת הכבל והתאימות שלו לסביבת העבודה ניתן לזהות על פי ראשי התיבות המופיעים בהדפסה על מעטפת הכבל. בצפון אמריקה: SPT, SVT, SJ, SJT, SOOW, STO
ובשאר העולם ע"פ סטנדרט HAR (Harmonized).

ראשי תיבות לצפון אמריקה:

HAR – צרוף אותיות לכבלים בתקינה בינלאומית:

בכדי לפשט, נשתמש בדוגמה שכיחה של צרוף לכבל בתקן בינלאומי: H05VV-F 3G1.0

ניתן לראות את טבלת הערכים המלאה בקישור זה:
https://www.stayonline.com/product-resources/reference-international-cord-types.asp

 

לסיכום:

בבואנו לבחור את כבלי הכח (Power Cords) המתאימים, חשוב שנדע מה לדרוש. הדבר חוסך הרבה קשיים כאשר צריך לתקן בדיעבד נזקים שנגרמו על-ידי שימוש בכבל לא מתאים.

כמו כן, חשוב שכבלי הכוח שנבחר יהיו עשויים מחומרים איכותיים העומדים בסטנדרטים הנדרשים בתעשייה. הקפידו לרכוש את כבלי הכוח שלכם מיצרן מוכר ואמין המבין את החשיבות של כבלי כוח העשויים מחומרים איכותיים ומקפיד לעמוד בתנאים הרגולטוריים. למרבה הצער, כבלי כוח מזויפים נפוצים הרבה יותר ממה שאתם חושבים. יצרנים מסוימים משתמשים בחומרים זולים כדי לקצץ בעלויות, ובכך למעשה מתפשרים על הבטיחות שלך ושל עובדיך!

חברת StayOnline, המיוצגת ע"י אלכסנדר שניידר בישראל, מתמחה בתחום כבלי כוח ליישומים בתחום מוצרי צריכה ותעשייה, מחשוב עסקי ותקשורת, ציוד רפואי וצב"ד. החברה עובדת בכפוף למערכת בקרת ניהול איכות קפדנית המבטיחה את איכות ותקינות כבלי הכוח והמתאמים מבלי לחשוש מזיופים מסוכנים או מכבלים פגומים. הצוות המיומן שלנו מקפיד על:

  • סוג הכבל, אורכו וטיב המעטפה החיצונית (Jacket)
  • עמידה בתקנים בינ"ל, כגון: ROHS ,UL ,CE, CENELEC ועוד
  • גידים העשויים נחושת בלבד (ולא חומרים זולים אחרים)
  • הרכב מוליכים נכון בבניית הכבל למניעת התחשמלות

למידע נוסף, מוזמנים ליצור איתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-8924444 ונשמח לעמוד לרשותכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.