יתרונות השימוש בויזואליזציה בתלת מימד של חדר השרתים

Yigal Schneider - מרץ 22, 2020

אם תמונה אחת שווה אלף מילים, הרי שערכה של הדמיה בתלת מימד (3D) של הדאטה סנטר לא יסולא בפז.

תוכנת DCIM מתקדמת מאפשרת לך להפיק את המירב מהנתונים, בכך שהיא מספקת ויזואליזציה באיכות גבוהה של התקני החומרה בכל מקום בחוות השרתים במהירות ובקלות ללא צורך להגיע פיזית למקום. במבט אחד, ניתן לראות היכן ואיך ציוד ה- IT ממוקם ומחובר לפי בחירה של חדר השרתים, קומה, חדר, ארון או לקוח. מנהל חדר השרתים יכול להנחות מרחוק טכנאים במהלך הזזות, תוספות ושינויים, ובכך להביא להגברת היעילות וחסכון בעלויות.

אולם, יש כאלה שרואים בהדמיה בתלת מימד גימיק ותו לא. במיוחד בשבילם ריכזנו את היתרונות של השימוש בהדמיה בתלת מימד של חדר השרתים בעזרת כלי DCIM מתקדם:

תצוגת רנטגן (X-ray views). תוכנת DCIM מתקדמת תאפשר לך לפתח ראיית רנטגן (ממש כמו סופרמן) שבעזרתה תוכל לראות מבט צידי של הארונות והמסדים כפי שהיית רואה אותם במציאות ללא דפנות צד. כמו כן אפשרות  לעבור במהירות מקדמת שורת הארונות אחורנית, לקבל מודל מפורט, הכולל מידע לגבי עומק, יישור   לשפר את החזון שלך באמצעות מודל מפורט, הכולל מידע לגבי עומק, יישור והצבת הארונות, כמו גם נתונים שנאספו באמצעות חיישנים.

    

מפות תרמיות ולחץ (Thermal and Pressure Maps). מאפשרות לאתר שינויים ואף מגמות טמפרטורה ולחות בזמן אמיתי ולאורך זמן על כל רצפת הדאטה סנטר, לזהות ואף לחזות היווצרות אזורים חמים או בעייתיים.  

 

יכולת לראות את הציוד המותקן מעל או מתחת לארונות התקשורת. תוכנת DCIM תאפשר לך לראות לא רק את הציוד בתוך הארונות, אלא גם את הציוד הנמצא מתחת לרצפה או מעל הארונות, כגון רשתות או סולמות כבילה עליים.

 

ניהול קיבולת אפשרית ומגוון דוחות לגבי מפת רצפת חדר השרתים. תוכנת DCIM מספקת דוחות חזותיים ברורים ופשוטים להבנה הכוללים מידע, למשל, לגבי מגבלות קיבולת, כך שתוכלו לרכוש ציודרק לפי הצורך. ניתן לבחור מספר פרמטרי קיבולת בו זמנית, לקבוע ולעדכן רמות סף  לדוחות בודדים על מנת לקבל תצוגה מדויקת יותר של ניהול הקיבולת המירבית במטרה לנצל בצורה מקסימלית את תשתיות המתקן הקיימות.

 

ויזואליזציה של הכבילה (Visualize cable connectivity). בעזרת הדמיה בתלת מימד ניתן לראות בצורה מדויקת וברורה את חיבור מוצרי הכבילה בציוד ה- IT בכל חוות השרתים. ניתן לזהות בקלות כיצד ציוד ה- IT מחובר הן ברמת המערכת והן ברמת הפורטים. ניתן לראות את המערכת כולה או רק  את נקודות הקצה, כולל מגשרים, כבלים מובנים ולוחות חלוקה. מומלץ להתאים את צבעי הכבלים בתוכנת ה- DCIM לצבעי הכבלים שבהם אתה משתמש בדאטה סנטר.

 

ספריית דגמים עם תמונות ברמת דיוק גבוהה. תוכנת DCIM מתקדמת מספקת ספרייה גדולה המתעדכנת כל הזמן של דגמי נכסי ה- IT עם תמונות תלת מימד קדמיות ואחוריות באיכות גבוהה, בנוסף למידע אחר, כגון: חלל U, מידות, משקל, בקרת זרם והספק ויציאת נתונים. לפתרון ה- DCIM של חברת Sunbird, למשל, יש ספרייה המונה מעל 30,000 דגמים של יותר מ- 450 יצרנים.

 

לסיכום:

תוכנת DCIM מאפשרת ויזואליזציה של התקני החומרה במהירות ובקלות. המידע יכול להיות מוצג בצורה של לוחות בקרה (Dashboards), תרשימי מגמה, דוחות, תכניות פריסת רצפה ועוד. לכן חשוב לוודא שה- DCIM מספק ויזואליזציה בעלת ערך אמיתי ולא דבר שפשוט נחמד להסתכל עליו.

מחפשים כלי DCIM ולא יודעים איפה להתחיל? צרו אתנו קשר במייל  info@schneider.co.il או טלפונית 09-89244440, ואנו נענה על שאלותיכם, נבחן את הצרכים שלכם ונמליץ על הכלי המתאים ביותר עבורכם.

לפוסט באנגלית לחצו כאן