פתרונות כבילה עבור Nexus 9000 עם Transceiver דואלי BiDi 40/100Gb ותשתית Panduit

Yigal Schneider - אוגוסט 06, 2019

ככל שמתפתחות מגמות הענן והווירטואליזציה בחוות שרתים, גדל הצורך בקצבי תקשורת מהירים יותר וברחבי פס גדולים יותר. מנהלי חוות שרתים מחפשים את הדרך לעמוד בקצבי התקשורת החדשים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. BiDi Transceiver 40/100Gb של חברת סיסקו מאפשר הן אופטימיזציה של ביצועי הרשת והן גמישות וצמיחה.

כדי לעמוד בדרישות הרשת המתקדמת, נדרשת תשתית המאפשרת רמת ביצועים גבוהה. כפי שמראה ה- white paper של חברת סיסקו , תשתית התקשורת הפיזית של Panduit מאפשרת ל- BiDi Transceiver 40/100Gb של סיסקו להגיע לרמות הביצועים והאמינות הגבוהות ביותר:

Panduit’s Signature Core fiber optic cabling system and connectivity solutions deliver unmatched performance and reliability through a revolutionary advancement in multimode fiber and connectivity technology

פתרון BiDi 40/100Gb של סיסקו מאפשר למנהלי חוות שרתים שעובדים בקצבים של 10/40Gb לשדרג את תשתית התקשורת במינימום עלות ומאמץ ל- 40/100Gb. לפתרון זה יתרון משמעותי מאחר והלקוח יכול לשמר את השקעתו בתשתית אופטית מולטי-מוד 10Gb Duplex במעבר לקישוריות ב- 40Gb או 100Gb.

השרטוט הבא ממחיש אופציה של חיבוריות בין Cisco Nexus 9508 לבין מתגי Cisco Nexus 93180YC-EX ו- 93180YC-FX באמצעות כבלי תשתית אופטית (Trunks)  מבוססי מחבר PanMPO של Panduit. מחברי MPO מאפשרים שינוי קל ומהיר של מגדר (זכר/נקבה) ושינוי קוטביות (Up or Down), כפי שניתן לראות בסרטון הבא:

כך מתאפשרים מרחקים וקצבי  תקשורת, כפי שמפורט בטבלה:

 בדוגמא זו מתג Nexus 93180YC  מתחבר באמצעות מגשר LC-LC Push-Pull.

לקסטה עם 6 מבואות LC המותקנת בקלות בפנל מבואות מודולרי QuickNet של Panduit.  בצידה השני של הקסטה מתחבר מחבר PanMPO של כבל תשתית אופטית (Trunk)  המוביל אל פנל מבואות אחר.  ממנו, הקסטה מתחברת באמצעות מגשר LC-LC Push-Pull אל מתג Nexus 9508.

מגשר אופטי דופלקס LC-LC ממשפחת Push-Pull של Panduit מכיל פתרון ייחודי המקל על פריסה ותפעול של אופטיקה בצפיפות גבוהה. המחבר הייחודי מאפשר חיבור וניתוק קלים של המגשרים מהמתגים ומפנל המבואות בצורה קלה להפליא, גם בסביבה מאוד צפופה.

Panduit Signature Core

מגבלות מרחקי הפריסה של OM4 ו- OM5 מוצאות במקרים רבים את פתרונן על ידי כבלי Signature Core Panduit המאפשרים מרחקים גדולים בהרבה תוך עמידה בדרישות התקינה, ובכך חוסכים את הצורך בהשקעות נוספות בחומרה אקטיבית. בטבלה הבאה ניתן לראות שכבל OM4 signature Core  של Panduit (בטבלה OM4 SC)  מאפשר אורכים הרבה יותר ארוכים מכבל OM4 של יצרנים אחרים ומשתווה בביצועיו ואף עובר את הנדרש בתקן OM5.

המסקנות שעולות מהטבלה הנ"ל הן:

  1. במרבית המקרים אין צורך להשתמש בכבלי OM5. כבלי OM4 SC של Panduit מאפשרים ביצועים זהים ואף טובים יותר בעלות נמוכה יותר.
  2. כשעובדים לפי תקן OM4, ניתן לקבל רמת ביצועים טובה בהרבה ומרחקים ארוכים משמעותית עם Panduit OM4 SC כמעט באותה עלות.

לסיכום:

ככל שמתפתחות מגמות הענן והווירטואליזציה בחוות שרתים, גדל הצורך בקצבי תקשורת מהירים יותר וברוחבי פס גדולים יותר. מנהלי חוות שרתים מחפשים את הדרך לעמוד בקצבי התקשורת החדשים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. ברחבי העולם, מנהלי חוות שרתים בוחרים 40/100Gb BiDi של סיסקו ובתשתית האופטית של Panduit המיוצגת בישראל בלעדית על ידי אלכסנדר שניידר.

למידע נוסף, מוזמנים ליצור אתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-89244440 ונשמח לעמוד לרשותכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.