פתרונות מתקדמים לניהול כבילה בארונות חשמל ובקרה בעזרת שימוש בתעלות

Yaniv Cohen - אוגוסט 04, 2020

שטח רצפה הוא אחד מהפרמטרים בעלי העלויות המשמעותיות ביותר למתכנני ויצרני מערכות. אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר למתכנן הוא לנהל את המרחב בצורה היעילה ביותר בכדי למזער עלויות ייצור ותפעול. הצורך בשילוב יותר ויותר ציוד לשטח קיים נובע מתוך שאיפה מתמדת להקטין ככל שניתן את גודל המכונות ואת טביעת הרגל שלהן.

מאמר זה מציג גישות חדשניות לניהול הכבילה בארונות חשמל ובקרה בעזרת תעלות, כמו גם פתרונות לחיסכון משמעותי בשטח יקר שבעזרתם יוכל המתכנן להרוויח גמישות ויעילות רבה בתכנון הארון. התוצאה היא חסכון בשטח, ציוד ועלויות לבונה הפאנלים.

 

PanelMax DIN Rail Wiring Channel

PanelMax DIN Rail Wiring Channel של חברת Panduit, הוא פתרון חדשני הממקסם את ניצול השטח בתוך מארזים תעשייתיים, נותן גמישות בתכנון מערך הרכיבים ומוזיל עלויות חומרי גלם והתקנה. העיצוב הייחודי מעלה רכיבים מעל שטח פנים הארון, מאפשר גישה קלה יותר ומקצר משמעותית את זמן ההתקנה. תעלות הכבילה צמודות גב אל גב ומעליהן מותקן פס ה- DIN ובכך מסייע בהפחתת זמן תכנון והרכבה, תחזוקה, ובחיסכון שטח פאנל יקר.

מימין: המחשה לחיסכון של כ- 30% בשטח הארון ע"י שימוש בתעלת DIN PanelMax

 

Panduct PanelMax Corner Wiring Duct

תעלת חיווט פינתי, מוצר ניהול כבילה חדשני המורכב כמקשה אחת, מסייע לשימוש יעיל יותר בחלל הפנימי של הארון, מקצר משמעותית את זמן ההתקנה ומקטין את עלויות ההרכבה של לוח הבקרה.

תעלת חיווט זו ממוקמת בפינות האנכיות של לוחות בקרה חשמליים קומפקטיים וגדולים כאחד, ומאפשרת ניתוב כבילה, הסתרה והגנה על החיווט החשמלי.

מוצר זה מתאים לחלל הבלתי מנוצל בפינה האנכית של מתחמים ומאפשר חיסכון של עד 20% בשטח הארון.

מימין: המחשה לחיסכון של כ-20% בשטח הארון ע"י שימוש בתעלה פינתית PanelMax

 

Panduct PanelMax Shielded Wiring Duct and Noise Shield

תעלת חיווט מסוככת ומחיצת מגן מפני רעשי EMI / RFI.

אביזרים אלה מאפשרים למקם נתיבי כבילה בקרבה קרובה יותר ובכך חוסכת מקום יקר בתוך לוחות בקרה תעשייתיים. המיגון מספק צמצום של רעשי EMI / RFI של עד 20db, או 90% הפחתת רעש מתח(NVR)  ובכך מאפשר מרווח מינימום של 6 אינץ' בין חיווט רגיש לבין חיווט פולט רעש.

העיצוב החדשני מאפשר התקנה קלה בתוך תעלה או תלייה בנפרד, ומעניק גמישות תכנונית רבה והתאמה למגוון רחב של יישומים.

 

המחשה לאסטרטגיית ניהול כבילה בארון בקרה ע"י שימוש נכון בתעלות מסוככות:

  1. תעלות "נקיות" בהן תועבר כבילת Data וכבילה רגישה להפרעות חשמליות / EMI / RFI
  2. תעלות "רועשות" בהן תועבר כבילת Power וכבילה עם פוטנציאל הפרעה / הרעשה.
  3. מרווח מינימלי אפשרי של 6 אינץ' בין התעלות ה"רועשות ל"נקיות" כתוצאה משימוש בתעלת חיווט מסוככת.

האתגרים שעמדו בפני המתכנן:

  • תכנון מעברי הכבילה בתוך שטח נתון
  • יצירת ארון קטן ככל האפשר במטרה לחסוך במקום ובעלויות כספיות
  • שמירה על מרחקים בין סוגי הכבילה השונים ע"מ למנוע תקלות תפקודיות של המערכת.

 

אלכסנדר שניידר, הנציגה הבלעדית של חברת Panduit בישראל, מציעה מגוון מוצרי כבילה חדשניים ואיכותיים המייעלים ומקצרים את תהליך ההרכבה ונותנים ערובה לאיכות לאורך שנים.

קו המוצרים עומד בתקנים צבאיים, תעופתיים ובינלאומיים וכולל חבקים, תופסנים, נעלי כבל, מחברים, אביזרי זיהוי שרוולים מתכווצים ועוד. אנו מחזיקים מלאי נרחב לאספקה מיידית ביום ההזמנה או למחרת.

למידע נוסף, מוזמנים ליצור אתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-89244440 ונשמח לעמוד לרשותכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.