שיפור צריכת החשמל והיעילות האנרגטית של חוות השרתים בעולם שלאחר נגיף הקורונה

Yigal Schneider - אוקטובר 04, 2020

מאז התפרצות נגיף הקורונה (COVID-19) בעולם, החשש לחיי אדם ופרנסתו נמצאים במרכז תשומת הלב. אולם, על ידי התמקדות באיום אחד, קל לשכוח, גם אם באופן זמני, מאיומים גלובליים אחרים, למרות שהם עדיין קיימים. בתקופה האחרונה, נגיף הקורונה היה כמעט האיום הגלובלי היחיד שעליו נסבו הדיונים בממשלה, בעולם העסקים ובשיח הציבורי.

ניתן להבין זאת, אבל אין פירושו שאיומים אחרים, כגון שינויי אקלים, נעלמו. בטווח הארוך יותר, רוב המומחים מסכימים ששינויי האקלים יהיו כמעט ללא ספק איום חמור בהרבה על האנושות ועל כדור הארץ מאשר נגיף הקורונה.

קיצוץ בעלויות והגברת היעילות האנרגטית

כלכלות רבות צפויות להיכנס למיתון חמור וכנראה גם ממושך. לחץ כבד יופעל על חברות פרטיות וארגונים במגזר הציבורי לצמצם עלויות על ידי הגברת היעילות, תוך עמידה ביעדים מאתגרים יותר להתייעלות אנרגטית.

יותר ויותר חברות, כדוגמת מייקרוסופט, התחייבו להפחית את פליטת הפחמן שלהם ואף להגיע למאזן פחמן שלילי עד שנת 2030, בתקווה לסייע להפחתת כמות הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה. צריכת חשמל הפכה לאחת הבעיות הגדולות ביותר שעמה מתמודדות חוות שרתים, אשר כבר כיום אחראיות על 1% מצריכת החשמל העולמית.

אנו נדרשים להשיג יעילות אנרגטית באקלים כלכלי קשה בו הוצאות החברה, כולל על IT, ייבחנו בקפדנות. בשנת 2020, הוצאות ה- IT העולמיות ירדו ב- 5.1% ל- 2.25 טריליון דולר, על פי נתוני IDC, למרות שלפי התחזיות, ההוצאות על תשתיות IT, צפויות לגדול ב 3.8% 2.

כיצד יכולות החברות לחסוך בעלויות? להשיג "יותר בפחות" ולשפר את טביעת הרגל הפחמנית שלהן? חוות שרתים ומערכות UPS הן חלק מרכזי בפתרון.

ה- trade-off של חוות השרתים

בעשורים האחרונים, מנהלי חוות שרתים נאלצו להתפשר כאשר נדרשו לבחור מערכת אל פסק (UPS).

אפשרות ראשונה: בחירה באספקת החשמל האיכותית והאמינה ביותר.

טכנולוגיה זו מכונה "המרה כפולה". כפי שהשם מרמז, בטכנולוגיה זו מתבצעת המרה של זרם חשמל AC לזרם חשמל DC וחוזר חלילה במטרה להבטיח את אספקת החשמל האיכותית והאמינה ביותר.

זוהי מערכת אל פסק (UPS) הנפוצה ביותר. היתרון המרכזי הוא רמת זמינות הגבוהה ביותר בניצול החשמל.

אפשרות שניה: שיטה אמינה פחות וזולה יותר

מערכת אל פסק (UPS) המכונה "eco mode". המערכת משתמשת בפחות אנרגיה ממצב המרה כפול, בדרך כלל בכמה אחוזים פחות, אך אספקת החשמל של המערכת בדרך כלל פחות אמינה.

זמן דמימה (downtime) של חדרי שרתים, גם אם לזמן קצר, הוא קריטי לארגון! לכן, אפילו כמה אחוזים פחות בביצועים הוא משמעותי.

הפסקות חשמל

על פי מחקר שפורסם בשנת 2016 של מכון Ponemon בחסות חברת  Vertiv (לשעבר Emerson Network Power), נמצא כי בין השנים 2010-2016, עלות ההשבתה (downtime) של חוות שרתים עלתה ב- 38%. אם המגמה ארוכת הטווח תימשך, בעוד כמה שנים, העלות הממוצעת של השבתת חוות שרתים עשויה להגיע למיליון דולר, אם היא לא נמצאת שם כבר.

חייבת, אם כן, להיות דרך טובה יותר! חוות שרתים צריכות להיות מסוגלות למקסם את אמינות אספקת החשמל באופן היעיל והאמין ביותר תוך מזעור עלויות. זו אחת הסיבות לכך שהוספנו פיצ'ר מתקדם לחלק ממערכות האל פסק (UPS) שלנו – Dynamic Online.

הטוב שבשני העולמות

הפיצ'ר Dynamic Online [1] מאפשר יעילות אנרגטית של לפחות 98.5% בישראל לעומת 94% של מערכת UPS ישנה יותר ו- 97% עבור מערכת עדכנית יותר. החיסכון המצטבר הוא משמעותי.

לחוות שרתים עם עומס IT של כ 1MW, מדובר על חיסכון של 59,000 ש"ח בשנה לעומת מערכת עדכנית עם 97% יעילות או חיסכון של 177,000 ₪ בשנה לעומת מערכת אל פסק ישנה עם יעילו של 94%.

יתר על כן,  Dynamic Online מאפשר להשיג את היעילות האנרגטית הזו ללא הסיכונים הכרוכים ב Eco Mode.  לדיון בפיצ'ר זה אתם מוזמנים לצפות בוובינר שקיימנו בעברית בנושא חדשנות במערכות אל פסק

ההתאוששות של הכלכלה העולמית מהשפעות נגיף הקורונה (COVID-19) עלולה לקחת זמן, אולם חשוב לזכור שנותרו עוד הרבה אתגרים, כגון הורדת עלויות התפעול של חוות השרתים שאנו נדרשים להתמודד איתם. מערכת אל פסק (UPS) המספקת אמינות מירבית  ויעילות אנרגטית היא צעד חשוב קדימה בעיקר בתקופה כזו של חוסר ודאות.

למידע נוסף, צרו איתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-89244440 ונשמח לעמוד לרשותכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.

זמין כעת במוצרי Liebert Trinergy Cube ו- Liebert EXL S1