אלכסנדר שניידר ו-Vertiv מעדכנות הנחיות לחוות שרתים בזמן חום קיצוני

הקיץ בחצי הכדור הצפוני רק התחיל, אבל כבר גלי חום הרסניים שטפו את רוב ארה"ב, מקסיקו, קנדה, אירופה ואסיה. שריפות נרחבות בקנדה גרמו להתרעות על איכות האוויר ברחבי אותה מדינה וחלק גדול מהחצי המזרחי של ארה"ב. אירועי חום קיצוניים דומים ברחבי אסיה גרמו להפסקות חשמל נרחבות, ואירופה ממשיכה לשבור שיאי חום כיבשת המתחממת במהירה. גם בישראל הקיץ בעיצומו ונראה שמשבר האקלים לא יפסח עלינו. מומחי מיזוג האוויר של חוות השרתים ב-Vertiv ,  ספקית עולמית של תשתית דיגיטלית קריטית ופתרונות להמשכיות, פרסמו היום הנחיות מעודכנות לניהול החום הקיצוני.

שינויי האקלים הפכו את שמונה השנים האחרונות לחמות ביותר שתועדו, אך תופעת מזג האוויר הקרויה "אל ניניו" תהפוך את 2023 לשנה החמה ביותר אי פעם.  הטמפרטורות הקיצוניות והשלכותיהן יוצרות אתגרים משמעותיים עבור מפעילי חוות השרתים.  הנה כמה צעדים שארגונים יכולים לנקוט כדי להפחית את הסיכונים הכרוכים בחום קיצוני:

1. ניקוי או החלפת מסנני אוויר: האובך הכתום המפחיד שאפף את העיר ניו יורק היה ייצוג ויזואלי רב עוצמה של אחת ההשפעות המיידיות והקשות ביותר של שינויי האקלים, זיהום האוויר. עבור מפעילי חוות שרתים, זה אמור לשמש כתזכורת לנקות או להחליף מסנני אוויר במערכות הניהול התרמי של חוות השרתים ובמערכות HVAC  שלהם. מסננים אלה עוזרים להגן על אלקטרוניקה רגישה מפני חלקיקים באוויר, כולל עשן משריפות מרוחקות.

2. האצת התחזוקה והשירות המתוכנן: חום קיצוני ואיכות אוויר ירודה פוגעים יותר מאשר רק במערכות תשתית חוות שרתים. ספקי חשמל לעתים קרובות נאבקים לעמוד בגידול בביקוש שמגיע עם טמפרטורות גבוהות יותר, והפסקות חשמל הן שכיחות. אירועים כאלה אינם הזמן ללמוד על בעיות במערכת אל-פסק (UPS) או ביחידת קירור. ניקוי הסוללה ושמירה על רמות נכונות של קרר הן דוגמאות לתחזוקה יזומה שיכולה לסייע במניעת כשלים בלתי צפויים.

3. הפעלת כלי התייעלות זמינים: מערכות UPS מודרניות רבות מצוידות בכלי תוכנה המאפשרים יעילות גבוהה ויכולים להפחית את צריכת החשמל. גלי חום כמו אלה שראינו לאחרונה דוחפים את הרשת לגבולותיה, כלומר כל הפחתה בביקוש יכולה להיות ההבדל בין שירות ללא הפרעה לבין הפסקת חשמל הרסנית.

4. השימוש בגנרטורים אינו מומלץ במהלך גלי חום אלא אם מתרחשת הפסקה. גנרטורים של דיזל מייצרים יותר גזי חממה ופליטות הקשורות לשינויי אקלים מאשר אפשרויות גיבוי המשתמשות באנרגיה חלופית. למעשה, ארגונים צריכים לדחות את בדיקות הגנרטור המתוכננות כאשר הטמפרטורות עולות

5. שדרוג מע' מיזוג אוויר לטיפול במערכות HPC באמצעים מתקדמים כגון קירור נוזלים, או דלת עם מחליף חום. אמצעים אלו לא רק מטפלים ביעילות במיזוג אוויר של ארונות HPC אלא גם משפרים את ביצועי ויעילות המתקן כולו

 

"גלי חום הופכים נפוצים יותר וקיצוניים יותר, מפעילים לחץ עז על ספקי שירות ומפעילי חוות שרתים ברחבי העולם", אמר ג'ון נימן, סגן נשיא בכיר לעסקי הניהול התרמי העולמי של  Vertiv. ארגונים חייבים להתאים את העוצמה הזו לתגובתם, ולהתכונן באופן יזום לעומס הקשור לא רק על מערכות החשמל והקירור שלהם, אלא גם על הרשת. תיעדוף שירות תחזוקה מונעת ושיתוף פעולה עם ספקי חשמל לניהול הביקוש יכולים לעזור להפחית את הסבירות לכל סוג של כשל בציוד הקשור לחום".

 

ההמלצות שפורסמו היום משלימות הנחיות קודמות של Vertiv שכללו:   

  • הפעלת מספר מקסימלי של יחידות קירור כדי להפחית את העומס על כל יחידה בודדת. בכל המערכות של Liebert קיימת תוכנת TEAMWORK המאפשרת עבודה יעילה ב"צוות".
  • שימוש במודלים של תחזית עבור השפעות תרמיות ולא בנתונים היסטוריים. ככל שאירועי חום קיצוניים עולים בתדירותם, מדדים היסטוריים אינם מצליחים לזהות סיכונים של העת הזו.

 

חטיבת השירות של אלכסנדר שניידר מספקת שירות 24×7 לחוות שרתים הגדולות בישראל עם מערכות היקף כולל של למעלה מ 150 מגה וואט מיזוג אוויר והיקף דומה של מע' אל פסק.  צוות המומחים שלנו ישמח לבצע ביקור להערכה ראשונית של צרכי שירות.  לפניה info@schneider.co.il  או באמצעות האתר www.schneider.co.il