פסי שקעים חכמים (Intelligent PDUs) וחוות השרתים המודרנית

Yigal Schneider - פברואר 21, 2022

הרחבת חוות השרתים לא תמיד פירושה תוספת בנייה והגדלת שטח רצפה. פסי שקעים חכמים (Intelligent PDUs) מאפשרים לנו גמישות ונותנים מענה לקיבולת משתנה ודינמית של הציוד בארונות השרתים.

בהשוואה לסוגי מתקנים אחרים, עלות בניית חוות שרתים ותחזוקתה היא גבוהה. חברות בצמיחה חייבות להתכונן לתרחיש שסביר מאוד שיתרחש: הצורך בשדרוג או הרחבת חוות השרתים. בעבר, באופן מסורתי, פירוש הדבר היה הגדלת שטח רצפה, צריכת החשמל ויכולת הקירור. אולם, כיום, ניתן להשיג "יותר בפחות" ואף לשפר את טביעת הרגל הפחמנית באמצעות חלוקת מתח בצפיפות גבוהה, שיפור צריכת החשמל והיעילות האנרגטית של חוות השרתים.

פסי שקעים חכמים (Intelligent PDUs) מהווים מרכיב קריטי בדאטה סנטר המודרני, כי מרגע שהתווספו להם כוח עיבוד מחשובי ותקשורת, הפכו פסי השקעים למערכת חכמה עם יכולות מתקדמות המאפשרות רציפות עסקית, תגובתיות והורדת עלויות תפעול.

להלן 5 סיבות מדוע פסי שקעים חכמים הם המפתח לגמישות ומדרגיות בארון השרתים, ובכך למעשה משפיעים ישירות על השורה התחתונה:

  1. פסי שקעים חכמים מסייעים בשיפור היעילות של מערכת חלוקת החשמל – מאפשרים מתח גבוה יותר וניהול טוב יותר של תשתית החשמל.
  2. פסי שקעים חכמים תומכים בניטור הסביבתי של חוות השרתים ומסייעים בהורדת PUE. הם משפרים את היעילות האנרגטית על ידי אספקת נתוני העומס החשמלי הדרושים לניהול טוב יותר של המערכת המכנית (שם נמצא החיסכון הגדול).
  3. פסי שקעים חכמים מנטרים ומבקרים את חלוקת המתח וניהולו עד לרמת השקע הבודד, כולל כל הפרמטרים החשמליים (עומס, הספק, זרם), ובכך הם מסייעים בשיפור היעילות התפעולית של חוות השרתים וחוסכים כסף רב לארגון.
  4. פסי שקעים חכמים מאפשרים UPTIME מקסימאלי. ציוד שפועל בצורה מיטבית – לא בעומס יתר (overload) ולא בעומס חסר (underload) – בד"כ יישאר פעיל ותקין לאורך זמן. ציוד שאינו פועל בטווח אופטימלי, נוטה לשיעורי כשל גבוהים יותר.
  5. פסי שקעים חכמים מאפשרים תכנון קיבולת טוב יותר וניצול רב יותר של מערכת החשמל. שימוש מיטבי ומלא בתשתית החשמל הקיימת מסייע למנוע עלויות של שדרוגים להגדלת הקיבולת. במילים אחרות, ניצול טוב יותר של משאבים קיימים פירושו הימנעות מעלויות נוספות.

 

לסיכום:

תמיכה בהשקעה שבוצעה בבניית התשתית הפיזית של חוות השרתים, מתחילה בשימוש בפסי שקעים חכמים (Intelligent PDUs). באמצעות הכנסת "תבונה" לפסי השקעים, מנהל הדאטה סנטר יכול לנהל, לנטר ולעקוב אחר צריכת החשמל בארון ובשרת.

מגוון הפתרונות שאנו מציעים לפסי שקעים (RPDUs) ולניהול צריכת החשמל מאפשרים למדוד, לנטר ולשלוט בצריכת החשמל בחוות השרתים. המוצרים שלנו משפרים את הרציפות העסקית והמבצעית ואת יעילות צריכת האנרגיה.  

מתלבטים מהו פס השקעים המתאים לכם ביותר? לחצו כאן להקלטת הוובינר שבו הצגנו את הקריטריונים שיסייעו לכם לבחור בצורה נכונה את פס השקעים המתאים עבורכם.

למידע נוסף, צרו איתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-8924444 ונשמח לסייע לכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.