הסמכת LEED – מה זה ומי צריך את זה?

Yigal Schneider - דצמבר 25, 2019

יותר ויותר מבני משרדים בישראל נבנים מתוך כוונה לקבל הסמכת LEED.  המגמה מגיעה לישראל בעיקר ממרכזי הפיתוח החדשים של חברות הייטק שבסיסן בארה"ב, שם המגמה כבר בעיצומה.

אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם בשנים האחרונות הוא נושא הקיימות (Sustainability). הגוף המוביל בנושא הוא המועצה האמריקאית לבנייה ירוקה (USGBC), שפיתח את התקן LEED – Leadership in Energy and Environmental Design, לדירוג והסמכת מבנים כברי-קיימא וסביבתיים. הדירוג מתייחס למאפיינים כגון: אנרגיה, מחזור, בקרת אקלים, ניצול מים, איכות הסביבה, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ועוד.

כל פרויקט בנייה, בהתאם לייעודו, צריך לעמוד בתנאי סף של הסמכת LEED ולצבור כמות מספקת של "נקודות זכות" המוכיחות כי הבניין יעיל, חסכוני, טוב ובטוח יותר לדיירים ולסביבה.

הנקודות ניתנות לפרויקטים שבהם מותקנים לצמיתות לפחות 20 מוצרים בעלי EPDs (Environmental Product Declaration) ו- HPDs (Health Product Declaration) מלפחות חמישה יצרנים שונים. כל מוצר יכול להקנות לפרויקט 2 נקודות: האחת עבור EPD והשנייה עבור HPD. שקלול נתונים אלה מסוכם לציון סופי המתחלק לארבע רמות:

  1. מוסמך (Certified): 40-49 נקודות.
  2. כסף (Silver): 50-59 נקודות.
  3. זהב (Gold): 60-79 נקודות.
  4. פלטינום (Platinum): 80 נקודות ומעלה.

התקנת מוצרי הכבילה והמחברים של חברת Panduit בפרויקטי בנייה תסייע לכם לצבור נקודות בדרך להסמכת LEEDv4.

למגוון המחברים לחץ כאן

לכבלי Plenum לחץ כאן

לכבלי Riser לחץ כאן

צוות התמיכה הטכנית שלנו ישמח לסייע לכם בבחירת המוצרים המתאימים בדרך להסמכת LEED. צרו אתנו קשר במייל  info@schneider.co.il או טלפונית 09-89244440, ואנו נענה על שאלותיכם, נבחן את הצרכים שלכם ונמליץ על המוצרים המתאימים שיקנו לפרויקט שלכם את ניקוד LEED הנדרש.