חוות השרתים המודרנית – אתגרים והזדמנויות

Yigal Schneider - נובמבר 09, 2020

שילוב של טכנולוגיות משבשות כגון Machine Learning ואינטליגנציה מלאכותית, יחד עם המעבר לדור 5 בסלולר והתפוצצות המדיה בדמות סטרימינג של וידאו ב- 4K ו- 8K מביאים לגל חדשנות בעולם הדאטה סנטר, עת מתכננים ומפעילים נערכים לשינוי בדרך בה אנו מתכננים ומנהלים חוות שרתים. אולם השאלה המתבקשת היא האם הארגונים מוכנים לשינוי?

כדי לענות על שאלה זו, פורבס (Forbes Insights)  בשיתוף עם חברת Vertiv, ביצע מחקר בקרב מנהלים בכירים ומהנדסים במגוון תעשיות. מהתשובות שהתקבלו, עולים מספר אתגרים בולטים שאיתם נדרשים להתמודד ארגונים שמטרתם להתפתח ולהתקדם:

  1. חוסר מוכנות לשדרוג חוות השרתים
  2. אתגרים בתשתיות
  3. שינויים בכוח האדם

1. מוכנות – כיצד נערכים הארגונים?

כדי לנצל את מגוון ההזדמנויות העומדים בפניהם, החל ממכשירי 5G ועד בינה מלאכותית (AI), מציאות מדומה ועוד, המנהלים בארגונים נדרשים לבצע שיפורים נרחבים בתשתיות, יכולות המחשוב ורוחב הפס.

עם זאת, פורבס מצאו כי מעט מאוד ארגונים מוכנים לחשוב מחדש על אסטרטגיית פיתוח וניהול חוות השרתים שלהם בחמש השנים הקרובות ולשנות את פעילותם בהתאם. רק 11% מהמנהלים הבכירים ו- 1% מהמהנדסים סבורים שחוות השרתים שלהם נמצאות מעל העקומה ומתאימים לנפחי תעבורת נתונים גבוהים יותר. מרבית אנשי ה- IT טוענים שקשה מספיק לנהל את צרכי רוחב הפס הקיימים כיום. ועדיין, הן המנהלים הבכירים והן המהנדסים טוענים שרוחב הפס מצוי בלב ליבה של הצלחה עתידית של הארגון.

מחויבות בין-צוותית וזיהוי יעדים

צוותי התכנון, הניהול והפיננסים בארגון נדרשים להכין רשימת אתגרים ולזהות צרכים ספציפיים באסטרטגיית פיתוח וניהול חוות השרתים שלהם.

חוות השרתים העתידיות יהיו חייבות כוח עיבוד מקומי, בענן וב- Edge, כדי שיוכלו לנהל בצורה אפקטיבית אתגרים חדשים בתחום רוחב פס, אבטחה וכלים כגון בינה מלאכותית (AI), אנליזות מתקדמות, 5G, מחשוב קצה ועוד. ביזור – העברת אחסון הנתונים ועיבודם מחוות השרתים המקומית של הארגון, החוצה עד למכשירי הקצה. גישה של ביזור עשויה לכלול גם העברת משאבים ומיקוד.

"ארגונים עושים את מירב המאמצים כדי לספק שירות איכותי יותר. זה באמת המיקוד לשנים הקרובות: מחשוב מבוזר, או היכולת לעבד ולנתח נתונים במקור או קרוב ככל האפשר למקור". Martin Olsen, vice president, Global Edge and Integrated Solutions at Vertiv

2. תשתיות – כיצד ארגונים מנהלים חוות שרתים מבוזרת?

עולם חוות השרתים עובר תהליך של שינוי מתשתית ריכוזית המופעלת באופן מקומי, אל ספקי הענן הפרטיים, חוות אירוח (colocation) ועוד. מאחר ו- 5G מאפשר היפר-קישוריות (hyperconnectivity), ארגונים יסתמכו יותר ויותר על מכשירי הקצה בחוות השרתים.

ככל שמספר המכשירים והמשתמשים הנכנסים לרשת הולך וגדל, נוצרים יותר ויותר איומים ונקודות תורפה חדשים. ככל שהתעבורה ברשת גדלה, קשה יותר לעמוד בדרישות רוחב הפס. הוספת מכשירים המנוהלים מרחוק ויכולת עיבוד קצה לחוות השרתים, פירושה הגדלה משמעותית בכמות המשימות לניהול התשתיות והבעיות שיש לפתור.

מחשוב בעל יכולת להגדרת תצורה ותיקון עצמי (Self-configuring and self-healing devices)

מחשוב בעל יכולת להגדרת תצורה או תיקון עצמי, כולל תשתית המאפשרת תחזוקה, הגדרת תצורה ופתרון בעיות בזמן אמת, מאפשר לחוות השרתים להתאים את עצמן לסביבות דינמיות ומרוחקות. דוגמאות לכך יכולות לכלול מכשירי קצה הממוקמים בארונות תקשורת בחנויות קמעונאיות או על עמודי תאורה בערים חכמות.

בסופו של דבר, יכולת זו עשויה להפחית את עומס העבודה על המפעילים, לאפשר לצוות ה- IT להתמקד בתחומים אחרים ולטפל בתקלות טכניות מהותיות. ממחקר פורבס עולה כי כמה מהמנהלים הבינו זאת, והחלו משלבים תשתית חכמה בחוות השרתים שלהם.

"תשתית בעלת יכולת תיקון עצמי היא דוגמא לטכנולוגיה המאפשרת לצוות ה- IT לתת שירות טוב יותר למשתמשים בארגון". Jooris Poort, CEO, Rescale

3. כוח אדם – כיצד יסתגלו העובדים בארגון למציאות החדשה?

ממחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Vertiv עולה כי ארגונים עלולים לאבד עד 16% מכוח העבודה שלהם בתחום התשתית בחמש השנים הבאות. זה מעלה סוגיה קריטית: ארגונים עלולים להתמודד עם עזיבה של אנשי מפתח בזמן שהן מתכננים להתאים את חוות השרתים שלהן לטכנולוגיות משבשות. פיתוח פתרונות רוחביים בתחום האבטחה, רוחב פס, יכולת עיבוד נתונים ועוד, תוך סיוע לאנשי מפתח בתוך הארגון לבנות שגרת עבודה בסביבות מתפתחות וטכנולוגיות לא מוכרות, יהיה חיוני עם השינוי בחוות השרתים.

ניהול טכני עצמאי של חוות השרתים, בזמן שכוח העבודה הקיים מסתגל לשינויים ולמציאות חדשה, הוא אתגר שמעט מאד ארגונים יכולים להתמודד איתו בצורה טובה. מהירות השינוי מותירה את מרבית הארגונים ללא המומחיות או כוח האדם המתאים לטיפול במורכבות של המציאות החדשה,  והבטחת התנהלות עסקית רציפה ללא בעיות או השבתות.

טיפוח מיומנויות חדשות ושותפויות

עם התפתחות תחומי האחריות במסגרת התפקידים השונים והדינמיקה בצוותים, נדרשים הקצאת משאבים, הכשרות, הסמכות, ומומחיות נוספים. מאחר וניהול חוות השרתים יהפוך אוטומטי יותר ויותר, יידרשו מיומנויות חדשות. ממחקר פורבס עולה כי כבר עכשיו מנהלים מכוונים לשמר את ערכם במגוון דרכים, החל מאינטראקציה עם ספקי ענן וכלה בשיתוף פעולה עם יותר תחומי עניין בארגון.

הצורך להתאים את פעילות חוות השרתים להתמודדות עם השינויים, ידרוש הסתמכות על מומחיות ספקי הענן והקצה. שותפויות אלה יסייעו לארגונים לשכלל את אסטרטגיית פיתוח וניהול חוות השרתים.

"מרבית המיומנויות הנדרשות כיום מה- IT יבוצעו כנראה באמצעות תוכנת אוטומציה. אולם, כדי להיות מסוגל לפרוס ציוד ולתחזק מתקנים בסדרי גודל גדולים, נדרשת מומחיות. בין אם נקרא לזה הסבה מקצועית או רכישת מיומנות מחודשת, חשוב ביותר להכיר וללמוד את יכולות ה- IT העדכניות ביותר". Jooris Poort, CEO, Rescale

לסיכום:

חוות השרתים ומנהליה חייבים להתפתח ולהשתנות ביחד עם הטכנולוגיה על מנת שיוכלו להתמודד בצורה טובה עם האתגרים העומדים בפניהם.

בתקופה האחרונה קיימנו שורה של וובינרים במסגרת האקדמיה המקצועית לדאטה סנטר, שבהם הצגנו את מגוון הפתרונות המתקדמים הקיימים בשוק, המגמות והנוהגים המיטביים בתכנון וניהול חוות שרתים. להאזנה להקלטות הוובינרים לחצו כאן.

למידע נוסף ולשאלות, צרו איתנו קשר במייל info@schneider.co.il או טלפונית 09-89244440 ונשמח לעמוד לרשותכם במציאת הפתרון המתאים עבורכם.

למחקר המלא של פורבס (Forbes Insights) באנגלית לחצו כאן